Sunday, April 27, 2008

KeMBaLi...

Pandangan malam Masjid Sultan Omar Ali Saifuddien


Wow..! lama dah ku inda update blog ani sampai ku terlupa kan kongsi cerita pengembaraan ku ke Sabah bulan Januari lepas aa..Hurmm apa baik kan ku cerita kan ah hehe blurr ja otak ku masa ani..
Ish..hingar jua orang duduk sebelah ku ani sipun tah berkerjaya sebagai doktor,inda jua payah kan membesar2 kan suara "bepadah" yang kedudukan kerja bisdurang..macam ani kah orang berpelajaran inda tau kan memikirkan orang persekitaran nya..seolah2 durang terlupa yang bisdurang ganya yang ada di tempat ani..Mana nilai kesedaran bisdurang atu kan? Ramai lagi orang berkerjaan yang lebih baik tau menilai persekitaran..atau pu bisdurang ani bekerja sekadar kan 'show off' tiada nilai keikhlasan dlam menjalankan tugas hanya semata-mata gaji yang lumayan..Hmm cerita pasal pekerjaan ani teringat ku kan cerita dari kawan ku mengenai perkerjaan yang inda sealiran dengan sikap perangai kehidupan peribadi seseorang masa ani..

Contoh yang paling ketara berlaku dalam kehidupan ku,bukan niat kan memburuk2 kan tapi kenyataan dan kesedaran bersama bila aku sendiri mempunyai beberapa orang kawan yang berkerja di bahagian keugamaan lah, jangan tah disabut abis kawasan nya yang sebenar, akan tetapi kehidupan mereka persis orang barat..di mana silap nya? adakah kerana perkerjaan yang masa ani sukar untuk di perolehi, gaji yang lumayan atau pembawaan sosial dalam hidup individual yang sentiasa mengikut hawa nafsu mereka ani? Hehe walaupun aku sering bersosial bersama durang, sambil atu aku selalu menyelami kehidupan bisdurang untuk di jadi kan renungan dan pengajaran bersama..Tegur menegur adalah tindakan yang baik..kalau teguran positif di terima alhamdulilah tapi bila teguran inda di terima, sekurang2 nya ketani sudah berusaha membimbing bisdurang ani..

Jadi hal sedemikian, ku harap apa yang ku perolehi dari mana2 kenangan lalu dan mendatang akan menjadi pengajaran dan iktibar ketani bersama

0 comments: